תביעה רשלנות רפואית

על תביעה רשלנות רפואית, המועברת לטיפולו של עורך דין, המתמחה בתחום זה, להוכיח בין היתר כי קיים קשר סיבתי בין הנזק שנגרם לתובע לטיפול שניתן לו. תחום זה של רשלנות רפואית דורש היכרות עמוקה מאד הן ברפואה והן במשפע.

על מנת להגיש תביעה רשלנות רפואית, יש להיעזר בעורך דין מיומן ומקצועי, הבקיא היטב בתחום ויודע כיצד להתנהל אל מול המערכות השונות הרלוונטיות. בעת בחירת עורך הדין, לצורך ייצוג במסגרת תביעה זו, יש לוודא שזהו עורך דין בעל ניסיון בתחום וכמובן בעל היכולת הנדרשת לשם כך.

רוצה לקבל ייעוץ מעורך דין מיומן ומקצועי ? מלא את טופס יצירת הקשר 

סוגי התביעות המוגשות

תביעה רשלנות רפואית יכולה להיות מסוגים שונים, שכן שכן מדובר בתחום רחב מאד המתייחס לנישות השונות שברפואה. הסוגים העיקריים של תביעות בגין רשלנות זו, הם:

  • טעיות במינון התרופות ובסוג התרופות שניתנו – אחת התביעות השכיחות בתחום הרשלנות הרפואית היא זו הנובעת כתוצאה ממתן תרופות שאינן מתאימות למטופל, בין אם בסוג התרופה עצמו ובין אם במינון שנקבע. מינון גבוה מדי או נמוך מדי, שימוש בתרופה שאיננה נכונה, כל אלה עשויים לגרום לנזקים חמורים במיוחד, ובמקרים קיצוניים, גם למוות. במידה ואכן קיים חשש שישנו קשר בין הנזק שנגרם לתרופה שניתנה, הרי שיתכן ומדובר ברשלנות רפואית, המצדיקה את תביעת המערכת הרפואית האחראית לנזק זה.
תביעה רשלנות רפואית
  • טעויות שבוצעו במהלך הניתוח – ישנם סוגים שונים של ניתוחים. בין אם אלה ניתוחים פלסטיים, ניתוחי לב, ניתוחים קלים במיוחד או מסובכים מאד, לעיתים עשויות להיות טעויות במהלך הניתוח, שנגרמות על ידי הרופא המנתח עצמו, על ידי המרדים או הצוות הרפואי. במקרים אלה עשוי להיגרם נזק למנותח, שיכול להיות קל אך גם יכול להיות בלתי הפיך. מדי שנה מוגשות תביעות רבות בתחום זה, בשל הנזק שנגרם למנותח במהלך הניתוח על ידי הצוות הרפואי.
  • אבחון לקוי או חוסר אבחון – אבחון נכון של מחלות יכול לעזור להתמודד איתן באופן הנכון ביותר. כשמדובר במחלות כמו סרטן, למשל, אבחון מוקדם הכרחי במיוחד לצורך הצלת חיים. ובכל זאת, ישנן לא מעט תביעות בגין אבחון לקוי שבוצע או חוסר אבחון של המחלה, שהוביל להתדרדרות מצבו של החולה או אף למותו. גם בחינת תוצאות בדיקות שונות, הנעשות, למשל, במהלך תקופת ההיריון, חשוב שתעשנה באופן מקצועי על מנת לאתר מקרים של מחלות סמויות, מומים וכדומה, העשויים להשפיע באופן ישיר על מצב בריאותה של האישה או בריאותו של העובר.
  • שיקול דעת מוטעה שהוביל לפעולה רפואית שגויה – סוג נוסף של תביעות בגין רשלנות רפואית, הן אלו הקשורות לנזקים שנגרמו למטופל בגין שיקול דעת מוטעה של המערכת הרפואית או הרופא המטפל. שיקול דעת זה עשוי להוביל למתן טיפול שאיננו נכון, הגורם, בסופו של דבר, נזק למטופל.

ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום

בעזרתו של עורך דין, ניתן להגיש תביעה רשלנות רפואית ולדרוש את הפיצויים המגיעים בגינה. רשלנות רפואית הינה תחום מורכב מאד, הדורש את עזרתו של עורך דין מקצועי, המתמחה בתחום זה. ישנם עורכי דין רבים בארץ, המתמחים ברשלנות רפואית. אם אתם חוששים שהנזק הרפואי שנגרם לכם הינו כתוצאה מרשלנות רפואית, עליכם לבחור בקפידה את עורך הדין, שכן ייצוגכם על ידו מול המערכות השונות באופן המקצועי ביותר, יאפשר לכם לזכות במשפט ולקבל את הפיצויים הרלוונטיים.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות רפואית

ישנן לא מעט תביעות, בגין רשלנות רפואית. רבות מהן קשורות לתחום המיילדות ומופנות אל רופאי הנשים. על פי בדיקות שנעשו, נמצא כי עשרה אחוזים מכלל התביעות שהוגשו בגין רשלנות רפואית, קשורות ללידה. במהלך תקופת ההריון וגם בלידה עצמה נדרשת האישה לעבור בדיקות שונות והליכים רפואיים שונים. כל אלה, דורשים התנהלות מקצועית במיוחד ומעקב צמוד לאורך כל התקופה. אולם, לעיתים, בעקבות טיפול שגוי ולא מקצועי, לא מבוצע אבחון נכון ולא ניתן הטיפול המתאים. ולכן, נפגעת בריאותה של האישה ולעיתים גם בריאותו של העובר עצמו, שנולד עם מום או מחלה מכל סוג שהוא. במקרים אלה, ניתן למנוע את הנזק, בדרך כלל, במידה וההתנהלות הרפואית היתה תקינה.

סיכום

אם נפגעתם כתוצאה מטיפול רפואי שאיננו הולם, עליכם לפנות אל עורך דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. תביעה רשלנות רפואית תאפשר לכם לקבל את הפיצוי המתאים לכם, אולם על מנת לעשות זאת נכון, עליכם לפנות אל עורך הדין המתאים בהקדם האפשרי.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.

כתיבת תגובה