האינטרנט מספק מידע רב בכל הנוגע לעניינים משפטיים וניתן דרך אתרים העוסקים בתחומים אלו לשאול שאלות ולקבל מענה מידי, כל זאת במסגרת של פורום רפואי, כאשר כל פורום עוסק בתחום אחר אלא אם כן מדובר באתר שדן בנושא משפטי ספציפי כדוגמת פורום רשלנות רפואית.

הרעיון העומד מאחורי כל פורום הוא קבלת מענה מעורך דין בנוגע למקרה הספציפי שלכם עם זאת חשוב לזכור כי המידע המתקבל בפורום רשלנות רפואית כזה או אחר הינו כללי ואינו מחליף יעוץ מקצועי אצל עורך דין שכן רק לאחר שנבחן המקרה באופן מעמיק תוך קריאת כל הנתונים והשתלשלות הדברים אפשר יהיה לבחון את סיכויי התביעה.


כל מה שרצית לדעת אך סירבו לומר לך – כנסו עכשיו


באם פניתם לשאלה משפטית דרך פורום, חשוב כי תוודאו מיהם עורכי הדין אשר נותנים את המענה ועד כמה הם מקצועיים ומנוסים שכן אמנם אין בתשובות הניתנות דרך פורום רשלנות רפואית כדי להוות יעוץ מעמיק אך בעזרתו ניתן לקדם את ההחלטה בדבר הגשת תביעה משפטית אצל עורך דין.

פורום רשלנות רפואית

מתי ניתן לתבוע בשל רשלנות רפואית?

באם תבדקו בפורומים הרבים בנושאי רשלנות רפואית תגלו כי התביעות בתחום זה רבות ומגוונות ויכולות להיות פשוטות יחסית ומורכבות תלוי במקרה שאירע, עם זאת חשוב לדעת כי כדי שתביעת רשלנות רפואית תצליח חייב להיות שיתוף פעולה מלא עם עורך הדין והעברת כל המסמכים הרפואיים והמידע כך שיוכל לבנות את התיק באופן מקצועי.

העדיפות היא להגיש את תביעת הרשלנות הרפואית מוקדם ככל האפשר וזאת משום שבתביעה המוגשת באיחור של כמה שנים קשה לעתים לאסוף את המידע סביב המקרה, כמו גם חלק רב מהצוות הרפואי כבר אינו עובד באותו בית החולים או אותה מחלקה וכך אין תיעוד מספיק כמו גם חלק מהעדויות בלתי ניתנות לגביה.

סיכויי הצלחת התביעה

קשה לאמוד מראש את סיכויי הצלחת התביעה על סמך ייעוץ ראשוני במסגרת פורום רשלנות רפואית וזאת משום שבפועל בית המשפט בוחן את המקרה לפי קריטריונים אובייקטיבים, חמור המקרה ככל שיהיה. כך אירע במקרה של אישה אשר הייתה בגיל 34 עם היריון רביעי ולא הופנתה לביצוע בדיקת מי שפיר ובעקבות זאת ילדה תינוק עם תסמונת דאון.

בית המשפט המחוזי קבע כי למרות העובדה שבדיקת מי שפיר מאבחנת תסמונת דאון לא כל אישה נשלחת לבצע את הבדיקה הזו ועצם העובדה כי בית החולים לטענת התובעים לא הפנה אותה לעשות את הבדיקה אינה מטילה עליו לאחריות בגין העובדה כי התינוק נולד עם תסמונת דאון.

הצוות הרפואי תמך את טיעוניו כנגד תביעה זאת בכך, שכן הוסבר לאם כי הבדיקות שהיא מבצעת אינן מחליפות את בדיקת מי השפיר אך היא למרות מידע זה בחרה שלא לבצע את הבדיקה בידיעה על ההשלכות המתבקשות מהחלטה זו.

בנקודה זו חשוב לנו להבהיר – הערכת טענות הצדדים בלתי ניתנת לצפייה מלאה מראש כבר בעת ייעוץ במסגרות שונות של פורום רשלנות רפואית ועל כן, אסור להתבסס על כך ולפתח ציפיות.

באותו מקרה, התובעים הגישו ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי לבית המשפט העליון וזה עבר שוב על כל הנתונים שהובאו בפניו וקבע כי אינו משנה את החלטתו של בית המשפט העליון ואין לראות בהתנהלות הצוות הרפואי רשלנות רפואית אלא התנהגות מקצועית סבירה ביותר בנסיבות העניין.

תביעת ערעור בגין רשלנות רפואית צריכה להביא זווית משפטית אחרת מכפי שזו הובאה בערכאה הראשונה אחרת הערעור ידחה והתובעים למרות המצב הבריאותי החמור בו הם נמצאים לא יקבלו את הפיצוי שחשבו כי ראוי להם לקבל. לכן, חשוב לזכור כי אין הבטחה כי בתביעה או בערעור תקבלו את התוצאה שאתם מבקשים ורוצים ויתכן כי תאלצו לשאת אף בהוצאות המשפט. המלצתנו, טרם הגשת תביעה בררו את כל הפרטים הרלבנטיים לעניינכם בעזרת עורכי דין שונים ורופאים המנהלים פורום רשלנות רפואית ואף פנו לקבלת ייעוץ משפטי פרטני על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת.

[ois skin="skin2"]