מדריך תביעות רשלנות

מדריך תביעות רשלנות רפואיתמדריך תביעות רשלנות רפואית מאפשר לנו לקבל את כל המידע שלו אנו זקוקים, במידה ואנו מעוניינים לתבוע מוסד רפואי, רופא, או כל גורם אחר, בגין ביצוע טיפול רפואי באופן הנחשב כלקוי. מכיוון שתביעות בגין רשלנות רפואית הינן מורכבות מאד ודורשות בחינת פרמטרים רבים, הלוקחים בכך חלק, יש לבצע זאת באופן מסודר, על פי החוק ובעזרתם של אנשי מקצוע, המתמחים בכך, כדוגמת עורכי דין, המתמקדים ברשלנות רפואית.

ייעוץ אישי ? תן לעורכי הדין באתר להעריך את תביעתך באופן דיסקרטי ומקצועי

סוגי התביעות המוגשות

ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית. במסגרת מדריך תביעות רשלנות רפואית דנים בסוגים הקיימים וברשלנות הרפואית מהיבטיה השונים. זהו תחום רחב ומורכב מאד, הדורש התייחסות רבה ונכונה לכל סוג, על מנת לפעול באופן הנכון ביותר. הנה סוגי התביעות, הקיימות בתחום רשלנות רפואית, שאליהן המדריך מתייחס ומרחיב:

  • רשלנות רפואית במסגרת ניתוחים שונים – בכל שנה נערכים בישראל ניתוחים רבים במרכזים הרפואיים השונים. ניתוחים אלה יכולים להיות פשוטים וקלים, אך גם יכולים להיות מורכבים ומסובכים במיוחד. כך או כך, הם דורשים הערכות מתאימה ויכולת מקצועית גבוהה מאד מצד המנתחים. לעיתים, בין אם במהלך הניתוח, לפניו או אחריו, פועל הצוות הרפואי שלא כשורה, מחוסר תשומת לב, חוסר ידע וכדומה. התנהלות שכזו עשויה לגרום לנזק רב למנותח, שלעיתים מסתיים במוות. במקרים אלה מדובר ברשלנות רפואית שיש להוכיחה בעזרת עורך דין מיומן.
  • רשלנות רפואית מעקב הריון ולידה – כל אישה הריונית עוברת במהלך ההיריון בדיקות רבות על מנת לשמור על בריאותה ובריאותו של עוברה. בדיקות אלו גם נועדו לאתר סימנים שונים, המעידים על מצבים רפואיים מורכבים ומצריכים טיפול הולם. לעיתים, בין אם משום שלא בוצעו הבדיקות המתאימות ובין אם שלא נבחנו נכון, המצב הרפואי איננו מאותר ונגרם נזק לאישה או לעובר. גם במהלך הלידה עצמה יכולה לבוא לידי ביטוי הרשלנות הרפואית, לאור טיפול שאיננו הולם או שגוי.
  • רשלנות רפואית בתחום טיפולי השיניים – תחום טיפולי השיניים כולל מגוון רחב מאד של סוגי טיפולים. גם בתחום זה יכולים להיות טיפולים פשוטים, כמו ניקוי שיניים אך גם טיפולים מורכבים יותר, כמו טיפולי שורש ועוד. כשאלה אינם נעשים באופן נכון ונגרם נזק למטופל אף על פי שהיה ניתן למנוע זאת, מדובר ברשלנות רפואית.

ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום

במסגרת מדריך תביעות רשלנות רפואית ניתן לקבל מידע באשר לאופן ההתנהלות במקרים בהם מדובר בחשש לרשלנות רפואית. במידה ואכן קיים חשש כזה, חשוב לפנות בהקדם אל איש מקצוע מתאים על מנת לפעול באופן הנכון והמתאים ביותר. עורך דין, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית, הוא הכתובת הנכונה ביותר לשם כך.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות רפואית

מכיוון שרשלנות רפואית איננה נדירה כל כך לצערנו, ישנן תביעות רבות המוגשות לבית המשפט על ידי עורכי דין בתחום זה. במדריך לתביעות אלו ניתן למצוא דוגמאות רבות, הממחישות את מורכבותו של הנושא ומסייעות לבחור בהתנהלות המתאימה ביותר. תביעות אלו יכולות להיות של מנותחים, שעברו ניתוח פלסטי פשוט שהסתבך בשל רשלנותו של הרופא, חוסר מקצועיותו וכדומה.

תביעות של רשלנות רפואית נוספות יכולות להיות של נשים, שרופאן לא ביצע את כל הבדיקות הנדרשות במהלך ההיריון ועל כן רק לאחר הלידה התגלה כי התינוק שנולד סובל ממומים חמורים. במקרים אלה, במידה ומתגלים מומים מסוג זה, ניתן לבצע הפסקת היריון בשלבים הראשונים שלו. אולם, במידה ולא מבוצעות הבדיקות הרצויות, הרי שפוסחים על שלב זה והתינוק נולד ללא גילוי המום בזמן.

סיכום

במידה ועברתם טיפול רפואי כלשהו ונגרם לכם נזק, תוכלו להיעזר במדריך תביעות רשלנות רפואית כדי לבדוק מה עליכם לעשות בשלב זה. מדריך זה ינחה אתכם שלב אחר שלב בכל הדרכים שבהן עליכם לנקוט ובכתובות שאליהן יש לפנות.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.