אובדן סיכוי החלמה

רשלנות רפואית אובדן סיכוי החלמהרשלנות רפואית, המתייחסת לאובדן סיכויי החלמה, היא אחד מסוגי התביעות המוגשות בכל שנה. מדובר במקרים בהם נפגעו סיכויים של המטופל להחלים או נוצר סיכון שעשוי לפגוע בהם. במקרים אלה, כאשר מוכח כי הנזק שנגרם למטופל הוא זה שפגע בסיכויי החלמתו, נוהג בית המשפט להתייחס לכך כאל מעשה רשלני, כלומר, כאל רשלנות רפואית.

סוגי התביעות המוגשות

תביעות רשלנות רפואית, המוגשות במקרים של אובדן סיכויי החלמה, מתייחסות אל נזקים שפגעו בסיכויי ההחלמה והקטינו אותם באופן משמעותי. על פי המקובל, ניתן לקבוע כי מדובר בפגיעה בסיכויי החלמה, במקרים בהם הנזק שנגרם מוביל לסיכויי החלמה הנמוכים מ – 50 אחוזים (וגם במקרים בהם סיכויים אלה, נמוכים מכך מלכתחילה).

ישנן תביעות בתחום רשלנות רפואית זו, המתייחסות למקרים של ניתוחים שכשלו, אך במידה והיו מבוצעים כהלכה, היו מגדילים את סיכויי ההחלמה ומשפרים את מצבו הבריאותי של החולה. בתחום זה, הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מתאימה בעיקר כשניתן להוכיח כי במידה והמטופל היה זוכה לקבל את הטיפול המתאים לו ובזמן הנכון, הרי שסיכויי החלמתו היו גבוהים יותר.

איבדתם את הסיכוי להחלים ? לחצו ובדקו את זכויותיכם

ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום

במקרים מסוג זה, כשקיים חשש כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית שפגעה בסיכויי החלמתו של התובע, חשוב לפנות בהקדם אל עו"ד רשלנות רפואית, המתמחה בתחום זה. עורך הדין ייצג אתכם אל מול המערכת המשפטית והמערכת הרפואית ויביא לפניהם את כל הראיות, המוכיחות כי אכן קיים קשר סיבתי בין הנזק שנגרם (פגיעה בסיכויי ההחלמה) לטיפול שניתן. חשוב לוודא כי זהו עורך דין מקצועי, בעל ניסיון בתחום ובעל הכרות מעמיקה עם פסקי דין, הקשורים לנושאים אלה.

מומלץ לקבל חוות דעת מלקוחות קודמים באשר לשירות שניתן על ידו ובמקביל גם להיפגש איתו פגישה מקדימה כדי לבחון את ההתנהלות הנדרשת. מכיוון שמדובר בהליך מסובך שעשוי להיות גם ארוך מאד, ישנה חשיבות רבה לבחירתו של עורך הדין המתאים ביותר.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות רפואית

אחד המקרים הידועים ביותר בתחום זה של רשלנות רפואית שגרמה לאובדן סיכויי ההחלמה, היא פרשת פאתח הידועה, במסגרתה התעכב האבחון הנדרש במקרה של שיתוק בעצם הפנים, עובדה שפגעה ביעילותו של הניתוח שבוצע. במקרה זה קבע בית המשפט, לאחר שהוגשה תביעה נגד המערכת הרפואית, כי במידה והמטופל היה עובר את הטיפול כראוי, היה לו סיכוי של 30 אחוז להירפא מהשיתוק.

דוגמא לתביעה אחרת מתייחסת למחלת הסרטן, שאובחנה באיחור רב. במקרים של מחלות קשות כמו מחלת הסרטן, ישנה חשיבות רבה במיוחד לאבחון מוקדם. אבחון מאוחר עשוי לפגוע באופן משמעותי בסיכויי החלמתו של המטופל. ולכן, במקרה זה, ירדו סיכויי ההחלמה מ – 80 אחוזים ל – 60 אחוזים. והרי, שמדובר ברשלנות רפואית המובילה לאובדן סיכויי ההחלמה.

דוגמא אחרת של רשלנות רפואית שפגעה בסיכויי ההחלמה, היא במקרה של שיתוק מוחין שנגרם כתוצאה מביצוע מאוחר מדי של ניתוח קיסרי. במסגרת תביעה זו הוכח כי הטיפול המאוחר שבוצע גרם לנזק משמעותי, שניתן היה למנוע אותו אלמלא בוצע הליך זה.

סיכום

תחום הרשלנות הרפואית הוא תחום מורכב מאד הדורש את עזרתו של איש מקצוע מתאים, המתמחה בכך. במידה ונפגעו סיכויי ההחלמה שלכם בעקבות טיפול שניתן או חוסר טיפול, עליכם לפנות אל עורך דין מקצועי ולהגיש תביעה אל מול המערכת הרפואית בגין הנזק שנגרם והפיצויים המגיעים לכם בעקבותיו. חשוב לבצע זאת בהקדם על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה במשפט וסיכויי ההוכחה כי אכן מדובר במצב של רשלנות רפואית.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.