רשלנות רפואית של קופת חולים

רשלנות רפואית של קופת חוליםרשלנות רפואית קופת חולים – טיפול רפואי רשלני בקופת חולים

קופות החולים מציעות מגוון של טיפולים רפואיים שונים. אלה אינם בהכרח טיפולים דחופים מאד והם ניתנים, פעמים רבות, על ידי רופא המשפחה. אולם, גם במקרים אלה יכול להיות מצב של רשלנות רפואית הגורמת לנזק רפואי, המצדיק תביעה כנגד קופות החולים עצמן. בין אם מדובר במקרה של טיפול שיקומי, טיפול הכולל רופא מומחה או טיפול ברפואה משלימה, המוצע גם הוא על ידי קופות החולים, חשוב להיעזר בעורך דין מומחה כדי לנהל את תביעת הרשלנות הרפואית.

קופת החולים הסבה לך נזק ? לחץ כאן להערכת סיכוי תביעה

סוגי התביעות המוגשות

תביעת רשלנות רפואית קופת חולים איננה פשוטה. על מנת לנהל אותה יש לפעול אל מול המחלקה המשפטית, המייצגת את קופות החולים. למרות שמדובר בטיפול שניתן, בדרך כלל, ישירות על ידי הרופא המטפל, שלעיתים גם מוכר ומקורב מאד לתובע, התביעה עצמה מתנהלת אל מול קופות החולים עצמן, המייצגות אותו. מכיוון שהן אלו, האחראיות למעשיו של הרופא המטפל ומכיוון שהטיפול שניתן נעשה במסגרתן ובשימוש במתקניהן השונים, הרי שהתביעה עצמה היא למולן ולא ישירות אל מול הרופא עצמו.

תביעות רשלנות רפואית מול קופות החולים יכולות להיות רבות ומגוונות. אלו יכולות להיות תביעות בגין אבחון מאוחר מדי של מחלות קשות, כמו מחלות סרטן למיניהן ואף התעלמותו של הרופא המטפל מסימנים שונים, היכולים להעיד על מחלה קשה. אחת התביעות הנפוצות ביותר של קופות החולים קשורות למקרים של אי אבחון סימניו הראשונים של התקף לב, שעשוי לגרום לנזקים חמורים ומבקרים קשים גם למוות.

סוג אחר של תביעות רשלנות רפואית בקופות החולים הינו במקרים של מעקב היריון שלא התבצע באופן תקין וגם במקרים של טיפולי שיניים שונים, הניתנים בקופות החולים, אך נעשו באופן שאיננו מקצועי.

ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום

במידה ויש חשד למקרה של רשלנות רפואית בקופת החולים במסגרת הטיפול שניתן, חשוב להיוועץ תחילה עם עורך דין, המתמחה בתחום זה. במסגרת תפקידו של עורך הדין, תבוצע פנייה אל קופות החולים ויתקבלו לידיו כל המסמכים הרלוונטיים, כדי להוכיח שאכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית. עורך דין מקצועי ומיומן יוכל לבחון את המקרה ולבדוק האם זוהי התרשלות על ידי הוכחת הקשר שבין הטיפול שניתן בקופות החולים לנזק שנגרם למטופל.

יש לוודא שזהו עורך דין, המכיר פסקי דין הקשורים בתביעות בתחום זה, לרבות כאלו שהוגשו לקופות החולים באופן ישיר. עורך דין יוכל לנהל את המערכה באופן נכון יותר בשל היכרותו עם מערכות אלו והתנהלותו הטובה היותר.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות רפואית

מדי שנה מוגשות תביעות רשלנות רפואית רבות אל מול קופות החולים. אלו יכולות להיות תביעות הקשורות לטיפול רפואי פשוט וקל מאד או לטיפול מורכב יותר. הדוגמאות הנפוצות ביותר במקרים אלה הן אלו הקשורות לאבחונים לקויים. דוגמא למקרה מסוג זה מתייחסת לנשים הריוניות, שהרופא שלהן מטעם קופות החולים איננו מבצע מעקב היריון כנדרש ולכן מתגלות מחלות שונות מאוחר מדי ורק לאחר שמופיעים תסמינים קשים. גם מקרים של אבחון לא נכון של מחלות הסרטן למרות תסמינים ברורים, הם דוגמא לתביעת בגין רשלנות רפואית אל מול קופות החולים.

סיכום

במידה ונגרם לכם נזק כלשהי בעקבות טיפול רפואי שניתן לכם על ידי קופות החולים, חשוב שתפנו בהקדם אל עורך דין, המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית. עורך דין זה יוכל לייצגכם באופן מקצועי מול המערכות השונות, לרבות המערכת המשפטית ונציגים מטעמה של קופת החולים עצמה. חשוב לעשות זאת בהקדם כדי לקבל את הפיצוי המגיע וליהנות מכל הזכויות הרלוונטיות, במידה ואכן נמצא כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.

כתיבת תגובה