רשלנות רפואית שיתוק מוחין

רשלנות רפואית שיתוק מוחיןתביעת רשלנות רפואית – שיתוק מוחין

בישראל מוגשות מדי שנה תביעות רבות בגין רשלנות רפואית. מדובר בסוגים שונים של תביעות המתייחסות לתחומי הרפואה השונים. אחד הסוגים קשורים לשיתוק מוחין. תביעת רשלנות רפואית במקרים של שיתוק מוחין נחשבת נפוצה מאד, שכן פעמים רבות הסיבה לשיתוק נעוצה בהתנהלות לקויה של הצוות הרפואי במהלך תקופת ההיריון, בזמן הלידה עצמה או אחריה.

סוגי התביעות המוגשות

תביעת רשלנות רפואית במקרים של שיתוק מוחין נחשבת נפוצה מאד. שיתוק מוחין הינו מצב כרוני, המשפיע על הגוף, על תנועותיו ועל תיאום בין השרירים שלו. מקרים של שיתוק מוחין יכולים להתרחש כבר במהלך ההיריון, בעקבות נזק כלשהו שנגרם למוח, אך גם יכולים להתרחש במהלך הלידה עצמה או לאחריה. שיתוק מוחין בא לידי ביטוי בדרכים שונים, המופיעות בדרך כלל במקביל. אלו יכולות להיות בעיות של קואורדינציה, בעיות שיווי משקל, בעיות פזילה קשות, שיתוק בגפיים, בעיות נשימה, עיוורון ובעיות תפקודיות אחרות, היכולות להופיע בעוצמות שונות.

תביעת רשלנות רפואית במקרים אלה יכולה להיות מכמה סוגים. היא יכולה להתייחס למהלך ההיריון, למהלך הלידה או לתקופה שלאחר הלידה. במקרים המתייחסים למהלך ההיריון, הסיבות לשיתוק מוחין יכולות להיות מחלות שונות הקיימות אצל האם, כמו מחלת אדמת למשל. הן גם יכולות להיות מקרים של חוסר בחמצן או מצוקה עוברית אצל העובר. במידה ומדובר במהלך הלידה, הרי שלידה מוקדמת מדי או מאוחרת יכולה להיות סיבה לכך גם כן וגם זיהומים שונים, יכולים להוביל למצב של שיתוק מוחין. לאחר הלידה חבלה בראש התינוק או חום גבוה עשויים להיות הסיבות שגרמו לשיתוק מוחין.

ייעוץ של עורך דין מומחה בתחום

במקרים רבים נמצא כי הסיבה העיקרית לשיתוק מוחין, בין אם נגרם במהלך ההיריון או בלידה עצמה, היא בעקבות רשלנות רפואית. תביעת רשלנות רפואית בעזרתו של עורך דין, המתמחה בכך, היא הדרך הנכונה ביותר כדי להתמודד עם מצב זה. חשוב לפנות אל עורך דין מקצועי ומיומן, בעל ניסיון בתחום הרשלנות הרפואית ובעל היכרות מעמיקה עם תחומי הרפואה השונים, לרבות אלה הקשורים בשיתוק מוחין.

אם אתם חוששים שאכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית שגרמה לשיתוק מוחין, יש לאסוף חומר רפואי רב מאד ולהוכיח את הקשר הסיבתי שבין הטיפול הרפואי שניתן לשיתוק מוחין שנגרם לתינוק. חשוב לוודא כי מדובר בעורך דין מיומן, שכן רק כך ניתן להגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה, לזכות בבית המשפט ולקבל את הפיצויים המגיעים בגין הרשלנות. חשוב לדעת – התנהלות מסוג זה איננה אפשרית לבד. חשוב להיעזר באיש מקצוע מתאים על מנת לנהל אותה נכון ולא לגרום לנזקים רבים יותר וחמורים יותר, העשויים לפגוע בהצלחת ההוכחה כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

דוגמאות לתביעות בגין רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית במקרים של שיתוק מוחין יכולה להיות בעקבות אבחון לקוי או חוסר אבחון מצבו של העובר. גם פענוח תוצאות בדיקות באופן שאיננו מקצועי שהוביל למצב של שיתוק מוחין הוא דוגמא נפוצה מאד. ישנן תביעות רבות במקרים אלה, המתייחסות למקרים של אי הפנייתה של האישה לביצוע בדיקות שונות, כדי לאתר מחלות סמויות אצל האם או אצל העובר. כך או כך, הדוגמאות רבות מאד ומדובר במקרים, המובילים לסבל רב מאד.

סיכום

תביעת רשלנות רפואית איננה פשוטה. וכשמדובר במקרים של שיתוק מוחין, על אחת כמה וכמה. אולם, בעזרתו של עורך דין מיומן ומקצועי ניתן לעשות זאת נכון ולפעול אל מול הגורמים הרלוונטיים. חשוב לפנות אל עורך הדין בהקדם ולאסוף את כל החומר הנדרש כדי להציג בבית המשפט את הקשר הסיבתי, שהינו זה הקובע כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.

כתיבת תגובה