רשלנות רפואית בביצוע ניתוח סינוסים

ויקי (שם בדוי), ילידת שנת 1973, הגיעה אל המרכז הרפואי בחיפה כדי לעבור ניתוח סינוסים בעקבות סינוסיטיס כרוני, שממנו סבלה. הניתוח בוצע בחודש ינואר תחת הרדמה מלאה. בשל פעולות רפואיות רשלניות שונות, לקתה ויקי בדום לב, שלאחריו בוצעו בה פעולות החייאה והיא הובהלה אל בית החולים הקרוב במצב של חוסר הכרה. לאחר ארבעה ימים שבה ויקי להכרתה, נשארה בבית החולים תחת השגחה רפואית במשך שבוע ושוחררה לאחר מכן.

לאור רשלנות רפואית זו ותוצאותיה הנלוות, נגרמה לויקי נכות פסיכיאטרית לצמיתות, הבאה לידי ביטוי בהפרעות שונות בתפקוד ובכישוריה הקוגניטיביים.

המשפט – האם הנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית?

ויקי החליטה להיעזר בעורך דין, המתמחה במקרים של רשלנות רפואית, ופנתה אל בית המשפט בתביעת המוסד הרפואי, שביצע את הניתוח, בבקשה לתשלום פיצויים בשל הנזקים שנגרמו לה. לטענתה היא סבלה מקשיים בריכוז, בעיות של קשב וזיכרון, מצבים של חוסר סבלנות, רגישות יתר ומנטייה להתפרצויות כעס. כל אלה פגעו באופן משמעותי באיכות חייה והשפיעו על התנהלותה היומיומית ועל חוסר יכולתה להשתלב במעגל העבודה ובמסגרות נוספות אחרות.

רשלנות רפואית בניתוח סינוסים

במסגרת תביעת רשלנות רפואית זו מול בית המשפט, מודים נציגיו של המוסד הרפואי בקשר הסיבתי שבין הפעולות הרפואיות הרשלניות שבוצעו במהלך הניתוח לבין הנכות התפקודית והנכות הפסיכיאטרית, ממנה סובלת ויקי. אולם, המחלוקת בינם לבין ויקי הוא בהיקף הנזקים וגובה הנכות הרפואית. לטענת רופא מומחה מצד המוסד הנתבע, מדובר בנכות פסיכיאטרית של 45%, שמתוכן 15% היו כבר קודם, לכן, עוד בטרם אירע המקרה. לעומתו, טוענת רופאה מומחית מטעמה של ויקי, כי מדובר בנכות של 60% שנגרמה באופן ישיר בעקבות הניתוח.

בית המשפט, בבואו לבחון את תביעת רשלנות רפואית זו, התייחס לחוות דעתם של הרופאים המומחים ולטענותיהם של שני הצדדים. לדבריו, הטענה, מצידם של הנתבעים, שמדובר בנכות פסיכיאטרית מקדימה של 15%, איננה ניתנת להוכחה. ולכן, נכותה הכללית, הן הרפואית והן הפסיכיאטרית, נקבעת בגובה של 50%. לצד כל זה, מתייחס בית המשפט ליכולתה של ויקי להשתכר כיום ולעובדה שלמרות שמתפקדת באופן עצמאי, מגדלת את בנה ומנהלת גם את משק ביתה, נגרמה פגיעה קשה ביכולת השתכרותה, המשפיעה באופן ישיר על אחוזי הנכות שנקבעו לה.

פסק הדין – תשובותיו של השופט

ולאור כל זה, תוך התייחסות לעדויות מעסיקים מהעבר וחוות דעתם של מומחים רפואיים, החליט בית המשפט לקבל את תביעת רשלנות רפואית זו, שלא היה ספק בקיומה, ופסק מספר פיצויים שונים, שיועברו ישירות לויקי על ידי הנתבעים. ראשית, הוא פסק סך של 262,000 ₪ בגין הפסדי שכר בעבר על תקופה של 105 חודשים שבהם לא השתכרה ויקי כלל. לצד כל זה, הוסיף השופט מטעמו של בית המשפט, גם סכום של 649,604 ₪ עבור אובדן השתכרות עתידי. בית המשפט התייחס גם לכל ההוצאות הרפואיות הנלוות, לרבות הטיפולים הפסיכולוגיים הרבים שבהם נעזרה ויקי ולעזרה הרבה שקיבלה ויקי מבני משפחתה במהלך תקופה זו, ופסק פיצוי של 50,000 ₪. על הכאב והסבל שעברה ויקי לכל אורך התקופה הוא פסק פיצוי של 400,000 ₪ ובגין הוצאות בית משפט – סכום של 21,160 ₪.

לאורך דבריו, התייחס השופט, מטעמו של בית המשפט, במסגרת תביעת רשלנות רפואית זו, לעובדה שויקי היתה צעירה בת 24 בקרות האירוע. קשה לכמת את הנזקים הנפשיים, החברתיים והתודעתיים שנגרמו לה כתוצאה מהאירוע הרפואי, ובכל זאת, יש לקחת בחשבון שזהו מקרה של רשלנות רפואית ששינה את חייה של ויקה והפך אותה לאדם החשוף למשברים ולהתמודדויות שונות, הוא גם הפך אותה לפגועה יותר ולפחות יציבה. כל אלה, משפיעים באופן ישיר על איכות חייה של ויקי ונחשבים כנזק חמור.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.

כתיבת תגובה