וטרינריה

רשלנות רפואית וטרינרית

אנו שומעים לצערנו לא מעט על מקרים של רשלנות רפואית, שבעקבותיהם נגרם נזק חמור מאד למטופל, ולעיתים גם מוות. אולם, לצד כל זה, מסתבר שישנם גם מקרי רשלנות רפואית, המתייחסים לבעלי החיים. בכל שנה מוגשות תביעות רשלנות רפואית כנגד רופאים או צוותים רפואיים, אולם חלקן גם מוגשות כנגד וטרינרים. תביעת רשלנות רפואית וטרינרית איננה תביעה פשוטה, ובעיקר משום שמדובר במטופלים שאינם יכולים להגיב ולקחת חלק בתביעה עצמה. גם אבחון מצבם של בעלי החיים, מלכתחילה, לא קל, ודורש רמת מיומנות גבוהה.

מהי רשלנות רפואית וטרינרית

הרפואה הווטרינרית באה לתת פתרונות שונים למחלות מסוגים רבים או למצבים רפואיים, המצריכים גם הם טיפול מתקדם ומתאים. קיימים סוגים שונים של מחלות, האופייניות לבעלי החיים. ישנן כאלו המועברות לבעלי החיים ישירות מבני האדם, ישנן כאלו הקיימות אך ורק אצל בעלי החיים וישנן גם מחלות שניתן למצוא הן אצל בעלי החיים והן אצל בני האדם. בדומה לבני האדם, גם במקרים רפואיים שונים אצל בעלי החיים נדרשת אבחנה מתאימה, ובעיקר מקצועית, על מנת להציע את הטיפול המתאים ביותר. אי אבחון נכון, או מקרה של אי אבחון כלל יכול להיות עילה לתביעת רשלנות רפואית וטרינרית.

רשלנות רפואית וטרינרית

מה עושים במידה ומעוניינים להגיש תביעת רשלנות רפואית מסוג זה

במקרים בהם ישנו חשש שזוהי רשלנות רפואית וטרינרית ניתן לפנות ישירות אל משרד החקלאות ולהגיש תלונה כנגד הווטרינר המטפל. במקרים אחרים, אפשר להגיש תביעה לבית המשפט ולתבוע את הווטרינר בגין הטיפול שביצע בבעל החיים ותוצאותיו. חשוב לזכור שתביעות אלו הינן תביעות מורכבות מאד, הדורשות את עזרתו של עורך דין, המתמחה בתחום. בדומה לתביעת רשלנות רפואית הקשורה לבני אדם, גם זו המתייחסת לבעלי החיים, מצריכה תוספת של חוות דעת רפואית, שתהיה ראיה עבור בית המשפט והוכחה כי אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית וטרינרית.

דוגמאות לתביעות בנושא זה

ישנן דוגמאות רבות למקרי תביעות רשלנות רפואית, שהוגשו כנגד ווטרינרים בשל טיפול רפואי לקוי. ישנם, למשל, מקרים, בהם נגרמו זיהומים או דימומים חמורים לבעל החיים בשל טיפול רפואי לקוי. ישנם גם מקרים בהם בעל החיים נשלח לעבור ניתוח מסוים, אך אחריו מצבו הבריאותי התדרדר עוד יותר. ישנן גם תביעות רשלנות רפואית וטרינריות שהוגשו בשל אבחון לא נכון, שהוביל לטיפול שאיננו מתאים בבעל החיים ולגרימת נזק בריאותי חמור במיוחד. לצד כל זה, ישנם לא מעט מקרים של רשלנות רפואית בבעלי חיים, אולם מסיבות שונות, אינם מובאים לבית המשפט ונשכחים מאחור. הסיבה לכך נובעת בשל התנהלות לא אחידה בין הגורמים המעורבים בכך ומתן מענה שאיננו, בהכרח, מקצועי ומתאים.

לסיכום

הגשת תביעת רשלנות רפואית וטרינרית איננה פשוטה, כאמור, ולכן גם מצריכה סיוע של עורך דין, המתמחה בתחום זה של רשלנות רפואית. על מנת להבטיח שמדובר בעורך דין מתאים, מומלץ לקבל חוות דעת והמלצות מלקוחות קודמים וכמובן לבחון את ניסיונו של עורך הדין בתביעות, שהוגשו כנגד ווטרינרים. חשוב לבצע את ההתנהלות באופן הנכון ביותר, ומומלץ לעשות זאת גם כמה שיותר מוקדם. עזרה של עורך דין מקצועי ומיומן תגדיל את סיכויי הזכייה בתביעה ותעזור בהתמודדות, שגם כך איננה פשוטה.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.