גניקולוגיה

רשלנות רפואית של גניקולוגרשלנות רפואית של גניקולוג

הגניקולוג הינו רופא אשר מתמחה באברי הרבייה הנשיים, אשר כוללים את הנרתיק, הרחם, השחלות, ואבירים נוספים אשר אמונים על תהליך הרבייה הנשי. כמו כן, באחריותו של הגניקולוג, לאבחן מגוון בעיות רפואיות אשר עלולות להתפתח באיברים אלו, כמחלות, דלקות, גידולים סרטניים, ובעיות הגורמות לאי פוריות.

יתרה מכך, במרבית המקרים הגניקולוג אחראי על בדיקות ההיריון, ואף בעל התמחות כפולה כמיילד, על כן הוא מוכשר בסיוע הליך הלידה עצמה.

לכן, חשיבותו של הגניקולוג למטופלותיו הינה מהותית ביותר, למהלך חייהם התקין. על כן, כאשר הגניקולוג חורג מן הנורמות הרפואיות, עלול להיגרם נזק גופני ונפשי, בקרב מטופלותיו ואף עובריהם. כתוצאה מכך, סטייה מהתנהלות רפואית תקינה, מהווה עילה מוצקת להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית, כלפי הגניקולוג.

סוגי התביעות המוגשות

כאמור, לגניקולוג תחומי אחריות מגוונים, אשר משפיעים רבות על מטופלותיו וצאצאיהם. על כן, מרבית התביעות בגין רשלנות רפואית, נעשית כנגד גניקולוגים, אשר חרגו מחובתם החוקית, ונהגו כלפי מטופלותיהם באופן רשלני אשר גרם לנזק, ובמקרים קיצוניים אף למוות.

  • אי אבחון גידולים סרטניים – באיברי הרבייה הנשיים, ייתכנו מספר סוגי גידולים סרטניים, כסרטן השחלות וסרטן צוואר הרחם, אשר גילוי מקדים שלהם, משפר משמעותית את סיכוי החלמתן. אך, חוסר אבחון בתסמינים המובילים לגידולים סרטניים אלו, עלול לגרום לתוצאות חמורת, אשר משפיעות על פוריות המטופלות, ואף עלולות להוביל לכריתת אבירי הרבייה. לכן, על הגניקולוג, לאבחן במיומנות ובמקצועיות, תסמינים של גידולים אלו, בכדי למנוע נזק גופני ונפשי למטופלותיו.
  • אי אבחון מחלות מין – מחלות מין הופכות שכיחות בעידן המודרני. על כן, הגניקולוג אמון, על זיהוי מחלות אלו, בכדי לשמור על בריאותה של המטופלת, ואף על בריאותו של בן זוגה איתו היא מקיימת יחסי מין.
  • רשלנות רפואית בהליך ההיריון – הגניקולוג אמון על גילוי מומים מולדים על ידי בדיקות אולטרה סאונד במהלך ההיריון. לכן, תפקוד רשלני באבחון המומים, עלול להוביל להולדה בעוולה, אשר נחשבת מבחינה משפטית לרשלנות רפואית.
  • רשלנות  רפואית במהלך הלידה ואחריה – מרבית התביעות בגין רשלנות רפואית, מתרחשות בתהליך הלידה. תחום זה טומן בחובו סיבוכים רבים כתסחיפי ראיה, קרישי דם ומצוקה עוברית, אשר עלולים לגרום לנזק פאטאלי הן ליולדת והן לעובר.

ייעוץ על ידי עורך דין מקצועי בתחום

בית המשפט מוצף במקרי רשלנות רפואית, על כן החלה קשיחות בקריטריונים הדרושים בכדי להצדיק תביעה בגין רשלנות רפואית. בעקבות כך, ישנה חשיבות מהותית להיוועצות בערוך דין בעל ניסיון בתחום. ייעוץ זה יעניק לנפגע, את כלל המידע הרפואי והמשפטי הנחוץ, בכדי לקבוע האם קיימת עילה מבוססת להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. למעשה, ייעוץ על ידי עורך דין הינו, שלב בלתי נפרד, מהליך הגשת התביעה, על כן יש לבחור עורך דין אשר מתמחה באופן קונקרטי בתחום הרשלנות הרפואית.

דוגמא לרשלנות רפואית על ידי גניקולוג

כאמור, תחומי האחריות עליהם אמון הגניקולוג, הינם רבים ומגוונים, על כן ישנן שלל דוגמאות למקרי רשלנות רפואית בתחום זה. לדוגמא, תביעה שהוגשה לבית המשפט, עקב אי אבחון מום מולד על יד הגניקולוג. הוולד נולד בעל שיתוק מוחין, דבר אשר גרם סבל וכאב רב לו ולמשפחתו. בית המשפט פסק כי התנהלותו של הגינקולוג, חרגה מאמות המידה של "הרופא הסביר", על כן פסק לטובת התובעים.

לסיכום

הגניקולוג מחויב על פי חוק לנוהג בזהירות ובמיומנות כלפי מטופלותיו. כל סטייה מן הנורמות הרפואיות הדרושות, מהווה עילה מבוססת לתביעה בגין רשלנות רפואית. על כן, אם מתעורר חשד כי מעשיו של הגניקולוג, אינם עומדים בקנה אחד, אם מחויבותו המקצועית, יש לפנות מיידית לעורך דין מומחה בתחום הרשלנות הרפואית, בכדי למצות את הדין עם הגניקולוג הרשלני.

[ois skin="skin2"]

משרדנו ישמחו לסייע לכם בכל עת ובכל שעה.